Aktualności
Kompleksowe Usługi Księgowe i Podatkowe

Data dodania: 10.05.2017
Split payment od 1 kwietnia 2018 r.

Ministerstwo Finansów przystało na przesunięcie terminu wejścia w życie split paymentu – z 1 stycznia na 1 kwietnia 2018 r. Powodem jest konieczność dostosowania bankowych systemów informatycznych. Każdy podatnik VAT dostanie bowiem nowy rachunek VAT.

Split payment to mechanizm, który charakteryzuje się podziałem zapłaty za towary i usługi na dwa odrębne rachunki bankowe. Kwota netto uiszczana jest na rachunek bankowy kontrahenta, natomiast kwota VAT trafia na specjalne konto VAT przyporządkowane konkretnemu podatnikowi VAT. Zgodnie z obecnymi założeniami projektu ustawy o mechanizmie split payment, nabywca – płacąc za towar lub usługę – będzie dzielił całość ceny na kwotę netto i VAT. Do tej pory nabywca po otrzymaniu faktury wpłacał na rachunek sprzedawcy całość kwoty, czyli wartość brutto. Po wprowadzeniu mechanizmu podzielonej płatności, kwota będzie automatycznie rozdzielana na dwie części. Cena netto będzie spływała, tak jak dotychczas, na „zwykły” rachunek bankowy, wskazany przez sprzedawcę lub usługodawcę, natomiast kwota podatku VAT będzie przelewana na oddzielny rachunek VAT. Zgodnie z nową wersją projektu mechanizm podzielonej płatności będzie można stosować zarówno do regulowania całości zobowiązań, jak i ich części.

 



« Wróć



kontakt
Skontaktuj się z nami

tel. 61 663 07 30
tel. 61 663 07 30
e-mail: biuro@pareto.com.pl
Dane adresowe

PARETO Biuro Rachunkowo-Konsultingowe
ul. Piękna 5/5
60-591 Poznań
Pareto Biuro Rachunkowe Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy. Odpowiemy najszybciej jak będzie to możliwe. przejdź do formularza